Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩΝ – ΕΕΔ και ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ – ΟΠΕΜΕΔ ευχαρίστως σας γνωρίζουν ότι η εκδήλωση, που έλαβε χώρα διαδικτυακά την 12η Απριλίου 2021, στα πλαίσια της οποίας έγινε η ενδέκατη Διάλεξη του Δεύτερου Κύκλου Διαλέξεων για τη Διαμεσολάβηση, που διοργανώνουν, στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία.
Συντονίστρια ήταν η Πρόεδρος της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩΝ, κυρία Κατερίνα Κωτσάκη, η οποία καλωσόρισε την ομιλήτρια, κυρία Amanda Bucklow, Διαμεσολαβήτρια διεθνούς φήμης, η πρώτη πλήρους απασχόλησης Διαμεσολαβήτρια στο Ηνωμένο Βασίλειο από το 1996, Εκπαιδεύτρια διαμεσολαβητών έχοντας εκπαιδεύσει 1.200 και πλέον διαμεσολαβητές παγκοσμίως, μεταξύ των οποίων και οι πρώτοι διαμεσολαβητές ,που εκπαιδεύτηκαν στην Ελλάδα και πρωτοπόρος στη διαδικτυακή εκπαίδευση και αξιολόγηση διαμεσολαβητών. Η θεματική της Διάλεξης ήταν:
«Mediation is a Decision-Making Process»
H κ. Bucklow άρχισε την ομιλία της λέγοντας ότι η Διαμεσολαβηση δεν είναι απλώς μια διαδικασία (procedure) ,αλλά μια μέθοδος (process), στα πλαίσια της οποίας επέρχεται το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η έννοια της διαδικασίας ταιριάζει στα Δικαστήρια ,ενώπιον των οποίων ένα διαδικαστικό λάθος μπορεί να οδηγήσει στην απόρριψη της αγωγής και του ένδικου βοηθήματος εν γένει , ενώ αντίθετα η Διαμεσολάβηση είναι πιο ελαστική. Η κύρια διαφορά μεταξύ Διαμεσολάβησης και Δικαστηρίων είναι ότι η Διαμεσολάβηση οδηγεί στην λήψη απόφασης από κοινού από τα μέρη σχετικά με την λύση της διαφοράς τους ,ενώ η δικαστική οδός οδηγεί στην επιβολή στα μέρη απόφασης από τρίτο ,τον Δικαστή .
Στην συνέχεια .η κ. Bucklow τόνισε ότι η Διαμεσολάβηση περιστρέφεται γύρω από την συμπεριφορά των συμμετεχόντων και, ιδιαίτερα, γύρω από την συμπεριφορά του διαμεσολαβητή , βασικό χαρακτηριστικό της οποίας είναι οι αξίες του και όχι μόνον οι δεξιότητες του. Στις αξίες του διαμεσολαβητή περιλαμβάνονται –μεταξύ άλλων– η ανεξαρτησία, η αμεροληψία, η μη επικριτικότητα, η αφοσίωση, η υπομονή και η επιμονή, η σαφήνεια και η πιστή υλοποίηση όσων λέει, ο σεβασμός των μερών και πολλά άλλα. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αναγνωρίζει ο διαμεσολαβητής και να αντιλαμβάνεται τις αρχές ,τις οποίες μπορεί να εφαρμόσει πιστά ,άλλως δεν θα αποδώσει. αποτελεσματικά.
Η Διαμεσολάβηση είναι εμπειρία. Κανείς, όμως, δεν ξέρει τί είναι η Διαμεσολάβηση μέχρι να τη βιώσει. Και είναι καθοριστικό ο διαμεσολαβητής να φροντίσει η εμπειρία αυτή να είναι θετική. Ο ρόλος του διαμεσολαβητή είναι, ανεξαρτήτως αποτελέσματος, να βοηθήσει τα μέρη να συνεργαστούν για να λύσουν μαζί τα προβλήματά τους, να τα κάνει να νοιώσουν ότι είναι σε ένα ασφαλές μέρος, το οποίο τους δίνει την ευκαιρία να προσπαθήσουν , να βιώσουν την ενσυναίσθηση, να βιώσουν μια θετική εμπειρία. Η θετική αυτή εμπειρία είναι το καλύτερο marketing, η καλύτερη διαφήμιση της Διαμεσολάβησης!!
Ο ρόλος του διαμεσολαβητή , τόνισε η κ. Bucklow, είναι να κάνει τα μέρη να πουν την ιστορία τους, να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματά τους και να τα βοηθήσει να βρουν - εκείνα - τις απαντήσεις στα θέματα , που τα απασχολούν , θυμίζοντάς μας την γλαφυρή φράση του Scooby-Doo, του γνωστού καρτούν, «Δεν μπορώ να σε ακούσω, τα αυτιά μου είναι γεμάτα απογοήτευση»!!.
Ακολούθησε εκτενής συζήτηση και τέθηκαν καίριες ερωτήσεις από όσες και όσους παρακολουθούσαν τη Διάλεξη, στις οποίες η ομιλήτρια απάντησε πρόθυμα δίνοντας σαφείς , εκτενείς και εμπεριστατωμένες απαντήσεις, τις οποίες ακολούθησε ουσιαστικός και γόνιμος διάλογος .. Η συζήτηση κάλυψε το σύνολο σχεδόν των θεμάτων της Διαμεσολάβησης τόσο της δια ζώσης, όσο και της διαδυκτιακής ( online)..
Μεταξύ άλλων, η κ. Bucklow έδωσε πρακτικές συμβουλές για την online Διαμεσολάβηση , τονίζοντας ότι οι διαμεσολαβητές πρέπει να φροντίζουν να «τοποθετούν» σωστά την εικόνα τους στην οθόνη, να χρησιμοποιούν τα χέρια τους ,αλλά προσεκτικά ,με ήρεμες κινήσεις, να μιλούν με τόνο, ένταση και ρυθμό φιλικό και ήρεμο ,αλλά ταυτόχρονα επιβλητικό , να είναι ντυμένοι προσεγμένα και με τρόπο ,που αρμόζει σε έναν επαγγελματία κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του, , να κοιτούν τα μέρη και όχι τον εαυτό τους στην οθόνη και, εν ολίγοις, να φέρονται όπως θα φέρνονταν και σε δια ζώσης Διαμεσολάβηση .
Η κ. Bucklow έδωσε, επίσης, πρακτικές συμβουλές για τον τρόπο αντιμετώπισης των δικηγόρων και των μερών ,που διάκεινται αρνητικά προς την Διαμεσολάβησης τονίζοντας ότι είναι χρήσιμο ο διαμεσολαβητής να μιλά με τα ίδια τα μέρη, τα οποία άλλωστε ειναι στο επίκεντρο της διαφοράς ,πάντοτε ,όμως, με την συγκατάθεση των νομικών παραστατών τους , .
Τέλος, είναι σημαντικό να τονιστεί η δήλωση της κ. Bucklow - την οποία επανέλαβε αρκετές φορές- ότι ο χαρακτηρισμός της Διαμεσολάβησης ως εναλλακτικού τρόπου επίλυσης των διαφορών είναι εσφαλμένος. Η Διαμεσολάβηση δεν πρέπει να συγκρίνεται με τη δικαστική επίλυση διαφορών και- με την έννοια αυτή - δεν είναι εναλλακτική σε σχέση προς αυτήν ,αλλά είναι μια άλλη διαφορετική, παράλληλη μέθοδος για την επίλυση των διαφορών .
Την Διάλεξη – αλλά και τους διοργανωτές και την ομιλήτρια - τίμησε και πάλι ,παρακολουθώντας την , ο κύριος Κυριάκος Οικονόμου, Αρεοπαγίτης επ.τ., Μέλος της Κεντρικής Επιτροπής Διαμεσολάβησης του Υπουργείου Δικαιοσύνης και Πρόεδρος της Υποεπιτροπής Νομικών Θεμάτων. Τον ευχαριστούμε θερμά για την πολύτιμη υποστήριξή του.
Άλλη μια φορά ,ευχαριστούμε θερμά την κυρία Amanda Bucklow και εκ μέρους της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩN και εκ μέρους του ΟΠΕΜΕΔ, για την τιμή που μας έκανε να μας παρουσιάσει μια τόσο ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική Διάλεξη, η οποία διατήρησε αμείωτο το ενδιαφέρον του ακροατηρίου, από την αρχή μέχρι το τέλος.
Προτείνουμε σε όσους συναδέλφους δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν διαδικτυακά τη Διάλεξη, να δουν το σχετικό video, που έχουμε αναρτήσει στην σελίδα της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩΝ στο F/B.
Αθήνα, 14 Απριλίου 2021
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩΝ |
ΟΠΕΜΕΔ |